Ung kväll

Elisabet AlphaStanna upp och ta en djup andning från vardagsstressen
Ung kväll är en plats för ungdomar att träffas, leka och prata. Två personer som brukar gå på Ung kväll är Camilla Perrier 17 år och Marie Crona 17 år.

Hur skulle du beskriva Ung kväll för en kompis?
Marie: En plats där man träffar vänner, har roligt och skrattar men samtidigt kan ha seriösa samtal. Det blir en paus från vardagen.
Ung kvallCamilla: Vi börjar med en förutsägbar pingismatch. Vi kör roliga, utmanade lekar, och har djupa utredande diskussioner. Och jag måste nämna en trevlig fikastund. För mig är Ung kväll gemenskap, stabilitet och trygghet, en vänlig krets och ett ”chill hangout”.

Hur hittade du till Ung kväll, vad fick dig att komma hit?
Marie: Pastor Elisabet pratade med mig och sa att jag skulle komma, det var 2-3 år sedan. Camilla: Jag hittade hit genom scoutkompisar.

Varför kommer du till Ung kväll?
Camilla: Det är trevligt att umgås med kompisar som man kanske inte träffar annars. Det är en avslappnad miljö med intressanta diskussioner som uppskattas. Vi reflekterar över olika teman. Det blir en liten terapistund där man kan prata igenom sina problem. Marie: Det är bra som helhet, men det bästa är att träffa vänner.

Är det något annat du vill säga om Ung kväll?
Marie: Det vore kul med fler på Ung kväll, tycker jag.
Camilla: ”Bra ställe att stanna och ta en djup andning från vardagsstressen.”

Text och foto: Olivia Elveborg