Barn och unga i Andreas

Aktuellt våren 2024

Queer bokcirkel

Gillar du att läsa? Är du mellan 15-25 år? Tycker du om att fika? Är du hbtq+ person, eller vill du läsa fler böcker av och om hbtq+ personer?
Nu bjuder vi in till en bokcirkel där vi läser och diskuterar hbtq+ litteratur. Vi startar torsdag 18 januari och ses ungefär var tredje vecka, 17.00-19.00.

För frågor och anmälan: Eliot Skog (kontaktuppgifter, se nedan).

Andreasfreda’ – vår fritidsklubb för åk 4 och uppåt

Vi möts varannan fredag kl 15.30-18.00. För dig som vill fika, träffa nya kompisar, baka, leka, spela spel och hänga.

För frågor och anmälan: Eliot Skog (kontaktuppgifter, se nedan).

Ung kväll

För dig som är 18 år och uppåt. Vi möts varannan fredag kl 18.00-22.00. Vi lagar mat och äter tillsammans. Vi spelar ofta något spel. Och vi samtalar, antingen utifrån ett tema vi själva kommit på eller en bibeltext. Kvällen avslutas med en enkel andakt.

Sagt om Ung kväll:
- Det är ett mysigt och välkomnande ställe att hänga på. Tryggt och välkomnande.
- Jag uppskattar verkligen gemenskapen som vi har på Ung kväll. Alla är snälla och vänliga och man kan vara sig själv.
- Att samtala om andra ämnen, på ett annat sätt än vi gör i skolan är väldigt givande och intressant.
- Ung kväll är ett skönt avslut på veckan. Det är högt och lågt, gott och blandat, alltid mysigt och inbjudande.

För frågor och anmälan: Elisabet Ravelojaona (kontaktuppgifter, se nedan).

Konfirmation

Är du, eller känner du någon som är, intresserad av konfirmationsläsning under 2024 – tag kontakt med Elisabet Ravelojaona (kontaktuppgifter, se nedan).

Kontaktuppgifter till ledarna:

Eliot Skog, ungdomsledare