Barn och unga i Andreaskyrkan

I höst startar vi två nya mötesplatser för barn och unga i Andreaskyrkan och fortsätter förstås med det som redan funnits ett tag. Inbjud gärna dem du känner!

Andreasfreda’

Andreasfreda’ är vår fritidsklubb för barn och unga från åk 4 och uppåt. Vi möts tre fredagar i månaden 16.00 – 18.00. Vi startar med fika, därefter följer dagens aktivitet av bak, lek, kreativt skapande… Vi avslutar samlingen med en ljusrunda. Ledaren ger en kort reflektion kring ett tema. Därefter skickar vi runt ett ljus och var och en har möjlighet att dela sina tankar.

Ung kväll och Ung kväll+

Ung kväll är en träffpunkt för dig som gått ut gymnasiet. Vi möts varannan fredag 18.30 – ca 22.00. Första delen av kvällen ägnar vi åt en aktivitet, därefter fikar vi och går över till kvällens samtalsämne. Kvällen avslutas sedan med en enkel andakt. Självklart är det gruppen tillsammans som planerar terminen och de samtalsämnen vi vill ta upp. Samtal som rör sig kring livet och tron.

Varannan träff kallar vi Ung kväll+. Då bildar vi en större gemenskap tillsammans med tonåringar från åk 8 och uppåt. Upplägget är detsamma.

Mat & Prat

Mat & Prat är tänkt för dig som går i åk 8 och uppåt. Vi träffas för att laga mat och äta ihop. Varje träff har vi också ett samtalstema, utifrån frågor som gruppen är intresserad av. Frågor kring livet och tron. Träffen hålls en veckokväll i månaden 17.00. (Kan anpassas efter deltagarna.)

En fredagskväll i månaden är det i stället Ung kväll+. Då träffas vi tillsammans med den äldre ungdomsgruppen 18.30 - ca 22.00. Första delen av kvällen är det lekar eller spel. Därefter fikar vi och fortsätter med samtal. Kvällen avslutas med en enkel andakt.

Barnmusik SmallSångsamlingar för barn

I höst inbjuder vi till sångsamling en gång i månaden för åldrarna 4-5 år, där även yngre är välkomna med sina föräldrar. Vi ses på gudstjänsttid 11-11.45 då vi sjunger, får ta del av en bibelberättelse och avrundar med en enkel ljuständning. Efteråt blir det förstås fika.
Vi möts: 29 aug, 26 sep och 21 nov. Ledare är Annika L Gustafson och Ingrid M Lindhe.

Gudstjänst med och för alla åldrar

Välkommen till gudstjänster med en blandning av rörelse, berättande, musik, sång och bön. Skapade av, för och med alla åldrar. Vi möts 11.00.

19 september Har döden någon plats i livet?
En gudstjänst där vi talar om att mista någon och om att döden ibland är förutsättningen för nytt liv. Vi sår frön, som växer upp till nya plantor.

17 oktober Familjeliv.
Jesus sa: Den som gör Guds vilja är min bror, syster och mor. Vad är egentligen en familj och hur bygger vi gemenskap i kyrkan och på andra platser?

21 november När såg vi dig törstig?
Vad betyder det om vi följer Jesus utmaning att se honom i alla människor vi möter?

19 december Bärare av hopp!
En gudstjänst där vi möter Maria, som snart ska bli mamma. Vem är hon, den unga kvinnan som säger ja till att bära och föda Guds barn?

Har du frågor hör gärna av dig till Elisabet Ravelojaona, 070 – 758 55 61 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Elisabet är ansvarig ledare för församlingens barn- och ungdomsarbete.