Välkommen till Andreaskyrkan

Andreaskyrkans fasad 2

Vi vill vara en kyrka, öppen för mötet mellan Gud och människor och människor emellan.
Vår önskan är att ge utrymme för en resonerande tro, präglad av den värme och generositet som kännetecknar Jesus.

Andreaskyrkan ligger på Södermalm i Stockholm och tillhör Equmeniakyrkan, ett samfund med ca 60 000 medlemmar i Sverige.

Vad är viktigt för oss? Läs mer

Regnbagsparaply 3Här är alla välkomna!

Titta gärna in på vår fb-sida: andreaskyrkanstockholm
vårt Instagramkonto: andreaskyrkan
och vår pastor Elisabet Ravelojaonas Instagramkonto: pastor.elisabet

Aktuellt kalendarium

Startsidan

Önskekonsert

nskekonsert5

Välkommen på årsmöte i Andreaskyrkan

Söndagen den 11 mars klockan 10.00 är du välkommen på årsmöte för Andreaskyrkan/Södra Missionsförsamlingen i Andreaskyrkan.

Årsmötet är den demokratiska grunden för församlingens arbete, ett tillfälle där du kan göra din röst hörd, en möjlighet för påverkan och stimulans för det kommande årets arbete i vår församling.

Välkommen till en intressant, kreativ och rolig årsmötesdag där programmet ser ut så här:

10.00-11.00 Årsmötet inleds / Sång- och dramaövning för barnen
11.00-11.40 En modig gudstjänst. Barnen framför minimusikalen Daniel i lejongropen. Sång av kören Con Spirito.
11.45-12.40 Lunch
12.45-14.00 Årsmötet fortsätter / Filmvisning för barnen

Glädje – det är att du själv oss förenar,

låter oss växa med uppgiften här.

Då kan vi mogna som levande grenar,

rika på druvor och frukter och bär.

Psalmer och Sågner 806 v5

Förra predikan

Missat gudstjänsten?

Ingen fara! Ett smakprov från gudstjänsten 2008-08-17, med temat Medmänniskan, hittar du här. Ett utdrag: